Home Δραστηριότητες Περιβαλλοντική εκπ-ση Ανθοκομία (Σχ. Έτος 1999-2000)

Ανθοκομία (Σχ. Έτος 1999-2000)

Tα ίδια λουλούδια γέννησαν σ' εμάς τους μαθητές-μέλη της Ομάδας Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, καθώς και στους υπεύθυνους καθηγητές τη λαχτάρα να ασχοληθούμε μαζί τους, να τα δούμε να φυτρώνουν, να βλασταίνουν, να ανθίζουν, να ομορφαίνουν τον τόπο, να μοσχοβολούν.

Θελήσαμε να σταθούμε με ευλάβεια μπροστά σ' ένα ταπεινό πανσεδάκι, σε μια ντροπαλή μισάνοιχτη μαργαρίτα, σ' ένα εντυπωσιακό τριαντάφυλλο, σε μια επιβλητική γλαδιόλα.

Ήταν φυσικό, άλλωστε, γιατί εμείς είμαστε παιδιά της υπαίθρου, παιδιά που ζούμε σε σπίτια με τις υπέροχες αυλές, που παίζουμε στα καταπράσινα και κατακόκκινα από παπαρούνες λιβάδια.

Την πρώτη φορά που συγκεντρωθήκαμε, σχεδιάσαμε την πορεία της εργασίας και ορίσαμε τις ομάδες και τον τομέα στον οποίο θα ασχολούνταν η καθεμία, προκειμένου να έχουμε καλύτερα αποτελέσματα.

Χωριστήκαμε σε πέντε (5) ομάδες η πρώτη ήταν υπεύθυνη για τα μοσχεύματα, η δεύτερη για τους σπόρους, η τρίτη για τους βολβούς κονδύλους - ριζώματα, η τέταρτη για τα παχύφυτα (κάκτοι) κι η πέμπτη για τις παραφυάδες-καταβολάδες. Όλες οι ομάδες είχαν αναλάβει και γενικά καθήκοντα.

Πρώτη μας φροντίδα ήταν η περιποίηση του θερμοκηπίου, που το είχαμε από το περσινό μας πρόγραμμα, εκείνο της βιολογικής καλλιέργειας. Αλλάξαμε το νάυλον και παίρνοντας τσάπες και τσουγκράνες σκαλίσαμε το χώμα, για να αναπνέει καλύτερα. Ήδη, είχαμε παραγγείλει τους βολβούς και τους σπόρους.

Το δεύτερο στάδιο της εργασίας μας-αφού πια είχαν έλθει οι βολβοί, οι σπόροι και τα μοσχεύματα- ήταν να τοποθετήσουμε ανάμικτο χώμα (ποτα-μίσια άμμος, κοπριά, φυλλόχωμα, τύρφη) στα γλαστράκια και η κάθε ομάδα να ξεκινήσει τη δουλειά της άλλοι έσπερναν τους σπόρους των γυψόφυλλων, των αντίρρινων (σκυλάκι), της μαργαρίτας, του γερανιού, του γαρίφαλου των ποιητών και σε μεγάλα τελάρα τοποθετούσαν τους σπόρους από τις βιολέτες, τους πανσέδες, τους κάκτους.

?λλοι έβαζαν στα γλαστράκια τους βολβούς της μπιγκόνιας (κόκκινης, κίτρινης, άσπρης) της γλαδιόλας διαφόρων χρωμάτων, του λίλιουμ και της τουλίπας.

Τα μοσχεύματα, τα οποία είχε περιποιηθεί προηγουμένως η υπεύθυνη ομάδα κόβοντας και καθαρίζοντας τα κάτω φύλλα και τα είχε κρατήσει για λίγες μέρες σε ειδικό διάλυμα (ορμόνη ριζοβολίας) για να ριζοβολήσουν πιο εύκολα, τα έβγαζαν και τα τοποθετούσαν σε σακουλάκια με το κατάλληλο χώμα τριανταφυλλιές κάθε χρώματος, αροκάρια, μαγκνόλια, γιούκα, γαρδένια, καμέλια, αζαλέα ήταν τα δικά μας μοσχεύματα.

Τις ντάλιες, τις πετούνιες, τα ζουμπούλια, τους νάρκισσους, τα χρυσάνθεμα φρόντιζε να τα φυτέψει με προσοχή η άλλη ομάδα. Τα ποτίσαμε-όσο χρειαζόταν- και περιμέναμε!

Όλοι είχαμε σκάψει, είχαμε σπάσει τους σβώλους για να είναι το χώμα αφράτο και όλοι μαζί το κοσκινίζαμε, γεμίσαμε τα γλαστράκια και σακουλάκια όλα τα κάναμε τραγουδώντας και παίζοντας γιατί για μας αυτή η δουλειά ήταν ευτυχία, ήταν διασκέδαση. Το θερμοκήπιο μας είχε μετατραπεί σ' ένα μικρό εργοτάξιο και εμείς απαθανατίζαμε τις εργασίες αυτές γιατί σ' αυτό υπήρχε πραγματικά οργασμός δουλειάς.

Ανυπομονούσαμε πότε θα έλθει η μέρα της συνάντησης, για να ξαναβρεθούμε κοντά τους, να τα ποτίσουμε, να τα καμαρώσουμε, όταν έσκαγαν το πρώτο τους φύτρο, να τα βοτανίσουμε (βγάζαμε τα αγριόχορτα) γιατί και τα αγριόχορτα ζήλευαν τη φροντίδα που δείχναμε στα λουλούδια μας και "φλέρταραν" μαζί τους.

Στις αρχές του Μάρτη-με τον ερχομό της ?νοιξης- ξύπνησε η φύση γέμισε ζωή το θερμοκήπιο μας όλα τα γλαστράκια μας εξέπληξαν φύτρωσαν οι γλαδιόλες, οι τουλίπες, τα λίλιουμ, τα κακτάκια, οι τριανταφυλλιές γέμισαν "μάτια". Τα μοσχεύματα μας κρατούσαν έντονο το πράσινο χρώμα τους - δείγμα της καλής τους κατάστασης - και έβγαζαν από ένα καινούριο φυλλαράκι.

Μέρα με τη μέρα μεγάλωναν και άρχισαν να μας δείχνουν τα κάλλη τους. Διαπιστώσαμε ότι τα μικρά γλαστράκια δεν τα χωρούσαν και έπρεπε να τα μεταφυτεύσουμε και να αραιώσουμε, όσα ήταν μέσα στα τελάρα.

Το επόμενο στάδιο της εργασίας μας, λοιπόν, ήταν αυτό της μεταφύτευσης παραγγείλαμε μεγαλύτερες γλάστρες και κοπριά και αρχίσαμε με μεγάλη προσοχή να τα τοποθετούμε στις καινούριες γλάστρες "πιάνοντας τα" με μεγάλη προσοχή-σύμφωνα με τις οδηγίες των καθηγητών μας- για να μην κόψουμε τις μικρές-λεπτές ριζούλες τους και τα τραυματίσουμε. Όταν ολοκληρώθηκε η μεταφύτευση, τα ποτίσαμε όσο έπρεπε και καθαρίσαμε τα φύλλα από τα χώματα, για να αναπνέουν καλύτερα.

Νιώθαμε ευτυχία τα βλέπαμε να μας χαμογελούν!

Στο τέλος του Μάρτη, κάποια άρχιζαν να ανθίζουν και να γεμίζουν το χώρο χρώματα και αρώματα. Η συγκίνηση μας και η ικανοποίηση μας δεν περιγράφεται. Οι γνώσεις που είχαμε αποκτήσει μελετώντας σχετικά και ανάλογα βιβλία, απέδιδαν καρπούς. Η προσεκτική φροντίδα μας βοηθούσε στην ανάπτυξη των φυτών μας. Όλα ήταν όμορφα, ακόμη και όταν πικραινόμασταν γιατί κάποια μοσχεύματα παρ΄ όλες τις περιποιήσεις μας, αρνούνταν να "πιάσουν" και να "δώσουν μάτια" όμως, τα υπόλοιπα λουλούδια με την παρουσία τους μας αποζημίωναν.

Κάθε μέρα του Απρίλη ήταν για μας και μια ξεχωριστή μέρα τα λουλούδια μας χάριζαν και από ένα άνθος νιώθαμε σα να μας ευχαριστούσαν για την επιλογή που κάναμε φέτος στην περιβαλλοντική εκπαίδευση να ασχοληθούμε μαζί τους και να τα φροντίσουμε τόσο τρυφερά.

Ήταν μια πολύ καλή εμπειρία η φετινή μας ενασχόληση και με την ανθοκομία. Θεωρούμε ότι οι γνώσεις που αποκτήσαμε είναι αρκετές για μας τους ίδιους, αλλά ίσως να βοηθήσουν και όλους αυτούς που θα θελήσουν στο εξής να ασχοληθούν με τα φυτά και τα λουλούδια τον όμορφο αυτό κόσμο.

Υπεύθυνοι  καθηγητές

Γκέκας Αριστείδης

Δήμου Νικόλαος

Πολυμέρου Έλλη

Έχουμε 11 επισκέπτες συνδεδεμένους